domingo, 25 de mayo de 2008

L'Illa Grossa: un volcà baix del mar


L'illa Grossa té origen volcànic. Si la mires des del cel es meu com l'illa pareix un tros de l'arc d'una circumferència. A més els xicotets illots que es troben a prop d'ella semblen voler continuar amb aquest dibuix. Açò és perque en la seua formació van participar erupcións volcàniques que es produiren baix de la mar.
He disfrutat aquesta segona immersió més que la primera, perque estaba molt més tranquil. Vam veure molts meros de gran tamany una altra vegada. Tanmateix l'estrella de la segona immersió ha sigut la llagosta més gran que haja vist mai. El trobar-la ha estat un poquet màgic. Un mero se'ns ha creuat a Toni i a mi nadant a una velocitat que podiem seguir, Toni s'ha anat darrere a la caça d'una foto i jo darrere d'ell. El mero finalment se n'ha anat i ens ha dixat davant d'una roca. Quina ha sigut la nostra sorpresa quan davall d'eixa roca Toni m'ha assenyalat una llarguíssima antena que eixia per baix. Doncs bé, ahí es trobava la llagosta, enorme assomant només el cap. Toni i jo pensem que el mero ha fet de perfecte "cicerone" i ens ha mostrat una de les joies de la seua illa. Quin peix més salat!!
Després de la immersió hem tornat al vaixell. Quan hem deixat les illes he tornat la vista enrere per tornar a disfrutar de la vista des de la llunyania. El sol estava brillant, el clima era càlid i s'estava molt bé tombat a la proa del vaixell. Finalment me n'he anat al camarot perque estava molt cansat i m'he adormit. Quan m'he despertat el port es trobava realment a prop. El viatge havia arribat al seu final.

1 comentario:

Pauet dijo...

El capità Cousteau és un xiquiliquatre al vostre costat... Quina gotjada, amics...
I quines fotos més al·lucinants...
salut per la mar... i per als bons amics